Videosarjan julkaiseminen on hyvä tapa sitouttaa katsojaa ja saada hänet viipymään sisällön parissa pidempään. Videosarjassa ei kannata tarjoilla kaikenlaista kaikille, vaan kohdentaa sisältöä tarkemmin. Sarjamuotoinen toteutus toimii sitä paremmin, mitä tarkemmin sisältö on rajattu.
Kun sarjan toteutus suunnitellaan huolella, se on myös tuotannollisesti tehokasta. Esimerkiksi yksillä kuvausjärjestelyillä voidaan materiaalia tuottaa useampaan jaksoon. Jaksot voidaan sitten julkaista pidemmällä aikavälillä vaikkapa kerran viikossa tai kerran kuukaudessa.
Jakamalla videosisältö pienempiin osiin, voidaan Youtuben hakupotentiaalia hyödyntää täysimääräisesti. Youtubea käytetään paljon hakukoneena, jolloin lyhyemmissä ja aiheeltaan rajatuimmissa videoissa voidaan otsikointi tehdä tarkemmin sisällön mukaan. Näin katsoja löytää videon pariin helpommin.
Videosarjassa kuten videoissa yleensäkin katsojaa kiinnostaa toinen ihminen. Vaikka pelkkä kone ja sen toiminta voi olla monien mielestä kiinnostavaa, kiinnostavuus lisääntyy entisestään kun laitetta esittelee käyttäjä tai sen ominaisuuksista kertoo koneen suunnittelija. Katsoja samaistuu henkilöihin ja saa henkilökohtaisemman kosketuksen esiteltävään asiaan tai aiheeseen. Hyvässä videosarjassa on ainakin yksi päähenkilö, joka pysyy jaksosta toiseen samana. Videosarjan ei tarvitse olla yhden ihmisen show, vaan jaksoissa voi vierailla useita eri ihmisiä. Kollegoita, asiantuntijoita ja asiakkaita.