UA-168935079-1

STRIIMAA HELPOSTI JA NOPEASTI

Web-lähetyksiä voi toteuttaa monella tavalla - yksinkertaisimmillaan matkapuhelimella tai web-kameralla. Laajimmillaan käytössäsi on kaikki tv-tuotantojen herkut. Kokosimme muutamia käytännön esimerkkejä erilaisista toteutustavoista, joita voit viestinnässäsi hyödyntää.

Esityksen striimaus

Teatteriesitys, konsertti tai puhetilaisuus. Kaikenlaiset tilaisuudet ja esitykset voidaan lähettää verkossa helposti ja joustavasti. Esitystäsi voidaan seurata erilaisissa somekanavissa, kuten vaikkapa Youtubessa. Striimaaminen on arkipäivää, yksinkertaisimmillaan tarvitset vain kännykän ja tilin Youtubeen tai Facebookiin.

Voit myös keskittyä vain omaan esitykseesi ja jättää kaiken muun ammattilaisen harteille. Kuvaamme aina esitykset ammattikalustolla, jolloin kuvan- ja äänenlaatu ovat erinomaisia. Erityisesti äänen hyvään tallennukseen on syytä panostaa. Käytämmekin esityksen äänitykseen laadukkaita langattomia mikrofoneja. Esitys voidaan kuvata yhdellä kameralla tai jos halutaan enemmän vaihtelua kuvakerrontaan (siis lähikuvia yleiskuvien lisäksi), käytämme kahta tai kolmea kameraa. Ohjaaja miksaa kuvat jouhevaksi kokonaisuudeksi, jota katsojien on mukava seurata.

Esityksen striimauksen hinnat alkavat muutamasta sadasta eurosta. Kun käytetään useampia kameroita, hintataso liikkuu 1000-2000 euron luokassa.

Tuotelanseeraus-webcast

Uuden tuotteen lanseerauksen voi toteuttaa suorana nettilähetyksenä, joka on katsottavissa missä päin maailmaa tahansa. Lanseerauksen ennakkomarkkinointi kannattaa tehdä huolella, jotta saat esityksellesi mahdollisimman paljon kiinnostuneita katsojia. Itse lähetys on syytä suunnitella hyvin, jotta kokonaisuus on kiinnostava ja esitys etenee jouhevasti. Suoran lähetyksen sisään voidaan ajaa videoinserttejä, jotka toteutetaan etukäteen. Inserteissä voit esitellä vaikkapa suunnitteluprosessia tai uuden tuotteen koekäyttäjien kokemuksia. Lähetyksen isäntänä voit toimia itse tai saat kauttamme ammattiesiintyjän, joka toimii lähetyksen juontajana.

Tuotelanseerauksen voi toteuttaa tehokkaasti ja kevyesti, tai voit tarjota asiakkaillesi viihdyttävän spektaakkelin, joka jää mieleen.

Tuotelanseeraus-webcastin kustannuksiin vaikuttaa merkittävästi toteutuksen laajuus. Yksinkertainen kokonaisuus voidaan toteuttaa 3000 - 5000 eurolla, ison lanseerauksen toteutuksen budjetti voi olla kymmeniä tuhansia euroja.

Koulutuswebinaari

Koulutusseminaarin pitäminen verkossa on nykyaikainen ja tehokas tapa järjestää koulutuksia. Osallistujat voivat olla omilla työpisteillään tai etänä kotoa käsin. Tai vaikkapa maapallon toisella laidalla. Saatavilla on useita erilaisia alustoja, joissa voidaan lähettää videota, esittää powerpoint-dioja sekä esittää kysymyksiä koulutuksen pitäjälle. Koulutuksen näkyminen voidaan rajata halutulle joukolle ja sisäänpääsy sallia vain salasanalla.

Webinaarin osallistujat voivat esittää kysymyksiä joko ääniyhteydellä tai chattiruudulla. Esiintyjä voi vastata kysymyksiin suullisesti tai kirjoittamalla. Webinaarin onnistumisen kannalta oleellista on hyvä suunnittelu, joka takaa sujuvan esityksen. Myös oheismateriaali kannattaa valmistaa huolellisesti.

Webinaarit, kuten kaikki muutkin live-lähetykset voidaan tallentaa myöhempää katselua varten. Esitysalustoilla tallenteeseen voidaan lisätä indeksointeja, jolloin katsoja voi helposti siirtyä aiheesta toiseen.

Päivän kestävän webinaarin videointikustannukset ovat 1000-2000 euroa.



Mobirise
website templates

© Copyright 2020 Pixtell Oy - All Rights Reserved